طلسم چگونه اثر میکند

طلسم ، یک طلسم ، یک جذابیت ، یک سحر یا bewitchery است، فرمول جادویی در نظر گرفته شده را به دنبال جادویی اثر بر روی یک فرد یا اشیاء. فرمول را می توان گفت ، آواز خواند یا مناجات کرد . یک افسون همچنین می توانید در طول مراسم انجام شود مراسم و یا نماز . در دنیای جادو گفته می شود که جاروها توسط جادوگران ، جادوگران و جن ها انجام می شود . [1]

در ادبیات قرون وسطی ، فرهنگ عامه ، افسانه ها ، و مدرن فانتزی داستان، تبادل حلقههای یا جادوها است. این امر باعث شده است که اصطلاحات "enchanter" و "enchantress" برای کسانی که از مسحورها استفاده می کنند. [2] این اصطلاح در حدود سال 1300 میلادی به انگلیسی وام گرفته شد. اصطلاح انگلیسی بومی مربوط به " galdr " "آهنگ ، طلسم". احساس تضعیف شده "لذت" (مقایسه همان تحول "جذابیت") مدرن است ، اولین بار در سال 1593 ( OED ) تصدیق شد .

زنده ماندن سوابق کتبی از جادوهای جادوی تاریخی ، با موفقیت ادیان مهم توحیدی ( اسلام ، یهودیت و مسیحیت ) که در بسیاری از فعالیت های جادویی به عنوان غیراخلاقی یا مرتبط با شر انجام می شود ، تا حد زیادی در بسیاری از فرهنگ ها از بین رفت . [3]


فهرست
1    اخلاق شناسی
2    کلمه جادویی
3    استفاده
3.1    در آیین یهود
3.2    Udug-hul
4    در فرهنگ عامه و داستان
5    استفاده و تفسیر مدرن
6    برخی از مجموعه های جذابیت
7    همچنین ببینید
8    عکس
9    مرجع
10    جان کلوت و جان گرانت ، دائرycl المعارف فانتزی
اخلاق شناسی 

باغ مسحور Messer Ansaldo توسط ماری اسپارتالی استیلمن
لاتین incantare ، که به معنی "به تقدیس با جادوها، به جذابیت، جادو، به ensorcel"، اشکال پایه ای کلمه " مسحور "، با ریشه های عمیق زبانی رفتن به نیا-هند و اروپایی kan- پیشوند . بنابراین می توان گفت که یک مسحور یا مسحور طلسم جادو می کند ، یا توهم می کند.

کلماتی که شبیه به عبارات مانند مسحور ، جذابیت ها و طلسم ها هستند ، اثرات تلاوت یک قصاص است. مسحور شدن تحت تأثیر مسحور بودن است که معمولاً تصور می شود ناشی از جذابیت ها یا جادوها باشد.

کلمات جادویی 

کلمات جادویی کلاسیک
مقاله اصلی: کلمه جادویی
کلمات جادویی یا کلمات قدرت عبارتند از کلماتی که خاص و گاه ناخواسته دارند. آنها غالباً عباراتی مزخرف هستند که در داستان های فانتزی یا توسط پیشگویی کننده های مرحله استفاده می شوند . غالباً چنین کلماتی به عنوان بخشی از یک زبان الهی ، بی ادبی یا مخفی یا قدرتمند ارائه می شوند . برخی از قهرمانان کتاب طنز برای فعال کردن قدرت خود از کلمات جادویی استفاده می کنند.

کریگ لی ، دانشمند سحر و جادو ، می نویسد که کلمات جادویی که توسط conjurers استفاده می شود ممکن است از "عبارات شبه لاتین ، هجا های مزخرف یا اصطلاحات باطنی از دوران دینی مذهبی" سرچشمه بگیرد ، اما این که آنچه مشترک هستند این است که زبان به عنوان ابزاری از ایجاد."

استفاده 
در بابل ، از شعارها می توان در آیین ها برای سوزاندن تصاویر دشمنان خود استفاده کرد. نمونه ای از این مجموعه را می توان در سریال های التهاب بین النهرین از اروپو و ماقلو یافت . در مشرق زمین ، مارهای جذاب از جذابیت های مارها در گذشته ها استفاده شده و امروزه هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند. شخصی که با استفاده از بخور دادن ، مار را از شر مخفیگاه خود بیرون می آورد تا از شر آنها خلاص شود. [1]

در آیین یهود 
در مناسک یهودی که آیه ای از کتاب مقدس عبری را تلاوت می کند ، شخص باید از قوانین سخت یهود پیروی کند. مجری یک بخور باید سه روز قبل از وقت خود را با روزه گرفتن ، دعا و مطالعه آماده کند. قانون یهود مستم این است که قصاص فقط در ماه جدید یا کامل ، قبل از غروب آفتاب ، و در طول روز سبت تلاوت می شود. [ نیازمند منبع ] تلمود اشاره می کند که ورد به در نام مادر باشد. [ نیاز به نقل قول ] یک نقل قول از کتاب مقدس که به جذابیت یا شیء وصل شده است ، اغلب به عقب و رو به جلو خوانده می شود. [4]

Udug-hul 
مقاله اصلی: Udug
در اساطیر بین النهرین ، از افسانه های اودug هول برای یدن شیاطین (ادیگ شیطانی) که بدبختی یا بیماری هایی مانند بیماری روانی یا اضطراب به همراه دارند استفاده می شود. این شیاطین می توانند حوادث وحشتناکی مانند طلاق ، از دست دادن اموال یا سایر فجایع ایجاد کنند. [5]

در فرهنگ عامه و داستان 

مسحور کننده آلسینا باعث زیبایی در Orlando Furioso می شود
در افسانه های سنتی فرمول های جادویی گاهی به یک شی وصل می شوند. [ استناد مورد نیاز ] هنگام گفتن شیرجه ، به تغییر شی کمک می کند. در چنین داستان هایی ، شیرین کاری ها به گرگ جادویی متصل شده است که توسط جادوگران ، جادوگران و مادران پری استفاده می شود. یک نمونه این طلسم است که پری خدای مادر سیندرلا برای تبدیل یک کدو تنبل به مربی ، " Bibbidi-Bobbidi-Boo " ، یک قافیه مزخرف است که دلهره های جدی تند تاریخی را نشان می دهد. [6]

کاربردها و تفسیرهای مدرن 
عملکرد جادو تقریباً همیشه مستم استفاده از زبان است. چه با صدای بلند و چه ناگفته ، کلمات اغلب برای دسترسی یا راهنمایی قدرت جادویی استفاده می شوند. در کتاب قدرت جادویی کلمات (1968) ، SJ Tambiah استدلال می کند که ارتباط بین زبان و جادو ناشی از اعتقاد به توانایی ذاتی کلمات برای تأثیرگذاری بر جهان است. برونیزلاو مالینوفسکی ، در باغ مرجانی و سحر و جادو آنها (1935) ، نشان می دهد که این اعتقاد عبارت است از گسترش اصلی استفاده انسان از زبان برای توصیف محیط اطراف خود ، که در آن "دانش کلمات صحیح ، عبارات مناسب و شکل های بسیار پیشرفته تر گفتار ، به انسان قدرت و بیش از زمینه محدود عمل شخصی خود می دهد. " [7] : 235بنابراین گفتار جادویی یک عمل آیینی است و نسبت به اعمال غیر کلامی از اهمیت مساوی یا حتی بیشتر از عملکرد جادو برخوردار است. [8] : 175–176

همه گفتار جادویی محسوب نمی شود. فقط برخی از کلمات و عبارات یا کلماتی که در یک زمینه خاص گفته می شود ، دارای قدرت جادویی هستند. [8] : 176 زبان جادویی ، با توجه به مقولات گفتار CK Ogden و IA Richards (1923) ، از زبان علمی متمایز است زیرا احساسی است و عواطف را به علامتهایی تبدیل می کند. در حالی که در زبان علمی کلمات با معانی خاص گره خورده و به یک واقعیت بیرونی عینی اشاره دارند. [8] : 188 بنابراین ، زبان جادویی به ویژه در ساختن استعاره هایی که نمادها را بنا می کنند و آیین های جادویی را به جهان پیوند می دهد ، ماهر است. [8] : 189

مالینوفسکی استدلال می کند که "زبان جادو مقدس است ، تنظیم شده و برای یک هدف کاملاً متفاوت با زندگی معمولی استفاده می شود." [7] : 213 دو شکل زبان از طریق انتخاب کلمه ، دستور زبان ، سبک یا با استفاده از عبارات یا فرم های خاص: دعا ، جادوها ، آهنگ ها ، نعمت ها یا مناجات ها به عنوان مثال متمایز می شوند . حالت های مقدس زبان اغلب در تلاش برای استناد به خلوص یا "حقیقت" یک مذهب یا فرهنگی "عصر طلایی" ، از کلمات و اشکال باستانی استفاده می کنند. استفاده از عبری در یهودیت نمونه ای است. [8] : 182

منبع بالقوه دیگر قدرت کلمات ، رازداری و انحصار آنهاست. بسیاری از زبان های مقدس به اندازه کافی از زبان مشترک متمایز شده است که برای اکثریت جمعیت قابل فهم نیست و فقط توسط پزشکان متخصص ( جادوگران ، کاهنان ، شمن ها ، و حتی ها ) قابل استفاده و تفسیر است . [7] : 228 [8] : 178 از این نظر ، تامبیا استدلال می کند که زبان های جادویی عملکرد اصلی زبان را نقض می کنند: ارتباطات. [8] : 179با این وجود طرفداران جادوگری همچنان با ایمان به قدرت ذاتی کلمات و معنایی که باید برای کسانی که آنها را درک می کنند ، قادر به استفاده و ارزیابی عملکرد جادویی کلمات هستند. این امر باعث می شود که تامبیا به این نتیجه برسد که "جدایی قابل توجه بین زبان مقدس و گمراه که به عنوان یک واقعیت عمومی وجود دارد ، وماً با نیاز به تجسم کلمات مقدس به یک زبان اختصاصی مرتبط نیست." [8] : 182

برخی از مجموعه های جذابیت 
آنگلوساکسون حلقههای اندازه گیری
کارمینا Gadelica ، مجموعه ای از اسکاتلندی شعر شفاهی ، بسیاری از آن حلقههای
Atharva ودا ، مجموعه ای از حلقههای، و ریگودا ، مجموعه ای از سرودهای یا ورد
متن های آیینی هیتی
یونانی جادویی پاپیروسهای
توهین به سبک مانتایی
حلقههای مرسبورگ
قبرسیوس
Pow-Wows؛ یا ، دوست گمشده
می توانید گوش دهید که یک محقق مدرن با صدای بلند خوانده می شود. [9] (مشاهده امکان ترجمه و رونویسی در هنگام گوش دادن امکان پذیر است).
توهین بین النهرین برای مقابله با هر چیزی از جادوگری ( ماقلو ) گرفته تا آفات مزرعه ( زو-بورو-dabbeda ) تشکیل شده بود.

منبع:

https://raikaganji.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%af%d8%b1%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b7%d9%84%d8%b3%d9%85-%d9%88-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%88%d9%86/


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها