مایکروسافت پاورپوینت
از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد
پرش به ناوبریپرش به جستجو
"نقطه قدرت" در اینجا تغییر مسیر می یابد. برای سایر کاربردها ، به Power point (ابهام زدایی) مراجعه کنید .
مایکروسافت پاورپوینت
Microsoft Office PowerPoint (2018 - حال) .svg
ارائه عکس در پاورپوینت ایجاد و ویرایش می شود و در ویندوز 10 اجرا می شود
ارائه عکس در پاورپوینت ایجاد و ویرایش می شود و در ویندوز 10 اجرا می شود
برنامه نویس (ها)    مایکروسافت
انتشار اولیه    22 مه 1990 ؛ 29 سال پیش
انتشار پایدار
دفتر 365    1912 (16.0.12325.20344) / 22 ژانویه سال 2020 ؛ 14 روز پیش [1]
خرید یک بار    2019 (16.0) / 24 سپتامبر 2018 ؛ 16 ماه پیش [2]
سیستم عامل    ویندوز مایکروسافت
قابل دسترسی در    102 زبان [3]
لیست زبانها
تایپ کنید    برنامه ارائه
مجوز    Trialware
سایت اینترنتی    https://products.office.com/en-us/powerpoint
مایکروسافت پاورپوینت برای مک
پاورپوینت برای مک 2016
پاورپوینت برای مک 2016
برنامه نویس (ها)    مایکروسافت
انتشار اولیه    20 آوریل 1987 ؛ 32 سال پیش
انتشار پایدار    
16.30 (ساخت 19101301) / 15 اکتبر 2019 ؛ 3 ماه پیش [4]
سیستم عامل    سیستم عامل مک
تایپ کنید    برنامه ارائه
مجوز    نرم افزار تجاری اختصاصی
Microsoft PowerPoint برای Android
برنامه نویس (ها)    شرکت مایکروسافت
انتشار پایدار    
16.0.12130.20208 / 23 اکتبر 2019 ؛ 3 ماه پیش [5]
سیستم عامل    Android Marshmallow و بعد از آن
تایپ کنید    برنامه ارائه
مجوز    نرم افزار تجاری اختصاصی
سایت اینترنتی    محصولات .office .com / en-us / powerpoint
Microsoft PowerPoint برای iOS
برنامه نویس (ها)    شرکت مایکروسافت
انتشار پایدار    
2.30.1 / 18 اکتبر 2019 ؛ 3 ماه پیش [6]
سیستم عامل    iOS 12 و بعد
تایپ کنید    برنامه ارائه
مجوز    نرم افزار تجاری اختصاصی
سایت اینترنتی    محصولات .office .com / en-us / powerpoint
پاورپوینت موبایل برای ویندوز 10
برنامه نویس (ها)    مایکروسافت
انتشار پایدار    
16002.12325.20032.0 / 10 دسامبر 2019 ؛ 57 روز پیش
سیستم عامل    ویندوز 10 ، ویندوز 10 موبایل
تایپ کنید    برنامه ارائه
مجوز    Trialware
سایت اینترنتی    www .microsoft .com / store / productid / 9WZDNCRFJB5Q
مایکروسافت پاورپوینت یک برنامه ارائه است ، [7] ایجاد شده توسط رابرت گاسکینز و دنیس آستین [7] در یک شرکت نرم افزاری به نام Forethought، Inc. [7] این برنامه در 20 آوریل 1987 منتشر شد ، [8] در ابتدا فقط برای رایانه های Macintosh . [7] مایکروسافت سه ماه پس از ظاهر شدن ، پاورپوینت را با قیمت 14 میلیون دلار به دست آورد. [9] این نخستین موفقیت قابل توجه مایکروسافت بود ، [10] و مایکروسافت واحد تجاری جدیدی را برای پاورپوینت در دره سیلی که Forethought در آن واقع شده بود ، تأسیس کرد. [10]مایکروسافت پاورپوینت یکی از برنامه های بسیاری است که توسط شرکت مایکروسافت اجرا می شود و می تواند با مارک تجاری آن به رنگ نارنجی و P اولیه در آرم شناسایی شود. این نرم افزار روش های زیادی را برای نمایش اطلاعات از ارائه های ساده تا ارائه های چندرسانه ای پیچیده به کاربران ارائه می دهد.

پاورپوینت بخشی از شد مایکروسافت آفیس مجموعه، برای اولین بار در سال 1989 برای مکینتاش ارائه شده [11] و در سال 1990 برای ویندوز ، [12] که چندین برنامه مایکروسافت همراه. با شروع پاورپوینت 4.0 (1994) ، پاورپوینت در توسعه مایکروسافت آفیس ادغام شد و اجزای مشترک مشترک و یک رابط کاربری همگرا را به تصویب رساند. [13]

پیش از معرفی نسخه مایکروسافت ویندوز ، ابتدا سهم بازار پاورپوینت بسیار اندک بود ، اما با رشد ویندوز و آفیس به سرعت رشد کرد. [14] ( pp402-404 ) از اواخر دهه 1990 ، سهم بازار نرم افزار ارائه دهنده پاورپوینت در سراسر جهان 95 درصد تخمین زده شده است. [15]

در ابتدا پاورپوینت برای ارائه بصری برای ارائه گروههای مختلف در سازمانهای تجاری طراحی شده است ، اما در بسیاری از موقعیتهای ارتباطی دیگر ، چه در تجارت و چه از آن ، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. [16] تأثیر این استفاده بسیار گسترده تر از پاورپوینت به عنوان یک تحول قدرتمند در کل جامعه تجربه شده است ، [17] با واکنش های شدید از جمله توصیه هایی که باید از آن کمتر استفاده شود ، [18] باید به صورت متفاوتی استفاده شود ، [19] یا باید بهتر استفاده شود [20]

اولین نسخه پاورپوینت (Macintosh 1987) برای تولید شفافیت های سقفی استفاده شد ، [21] دوم (Macintosh 1988 ، ویندوز 1990) همچنین می توانست اسلایدهای رنگی 35 میلی متر تولید کند. [21] نسخه سوم (ویندوز و مکینتاش 1992) خروجی ویدئویی از نمایش پرده های مجازی را به پروژکتورهای دیجیتال معرفی کرد ، که با گذشت زمان کاملاً جایگزین شفافیت های فیزیکی و اسلایدها می شود. [21] از آن زمان ده ها نسخه اصلی بسیاری از ویژگی ها و حالت های اضافی را اضافه کرده اند [13] و پاورپوینت را فراتر از اپل مکینتاش و مایکروسافت ویندوز در دسترس قرار داده اند ، و نسخه هایی را برای iOS ، Android و دسترسی به وب اضافه می کنند. [ نیاز به استناد ]


فهرست
1    تاریخچه
1.1    ایجاد در پیش بینی (1984-1987)
1.2    کسب مایکروسافت (1987-1992)
1.3    بخشی از مایکروسافت آفیس (از سال 1993)
1.4    فروش و سهم بازار
2    عملیات
3    تأثیر فرهنگی
3.1    استفاده های تجاری
3.2    از فراتر از تجارت استفاده می کند
3.3    واکنشهای فرهنگی
3.3.1    کمتر از آن استفاده کنید
3.3.2    از آن استفاده کنید
3.3.3    بهتر از آن استفاده کنید
3.4    مازاد ارتش ایالات متحده
3.5    رسانه هنری
4    نمایشگر پاورپوینت
5    نسخه
6    قالب
6.1    دودویی (2007-2007)
6.2    Office Open XML (از سال 2007)
7    همچنین ببینید
8    مرجع
9    مطالعه بیشتر
10    پیوند خارجی
تاریخ
ایجاد در پیش بینی (1984-1987)
پاورپوینت توسط رابرت گاسکینز و دنیس آستین در هنگام راه اندازی نرم افزار در سیلی ولی به نام Forethought، Inc. ایجاد شد. [22] Forethought در سال 1983 برای ایجاد یک محیط یکپارچه و برنامه های کاربردی برای رایانه های شخصی آینده ایجاد شده است که یک رابط کاربری گرافیکی را ایجاد می کند. این کشور با نیاز به "راه اندازی مجدد" و یک برنامه جدید به مشکلات رسیده بود. [23]

در 5 ژوئیه 1984 ، Forethought رابرت گاسکینز را به عنوان معاون رئیس جمهور در توسعه محصول استخدام کرد [24] ( p51 ) برای ایجاد یک برنامه جدید که به ویژه برای رایانه های شخصی جدید گرافیکی ، مانند مایکروسافت ویندوز و اپل مکینتاش مناسب باشد. [25] گاسکینز توضیحات اولیه خود را در مورد پاورپوینت حدود یک ماه بعد (14 اوت 1984) در قالب یک سند 2 صفحه ای با عنوان "ارائه گرافیک برای طرح سربار" ارائه داد. [26] تا اکتبر 1984 گاسکینز دنیس آستین را به عنوان توسعه دهنده پاورپوینت انتخاب کرده بود. [27]Gaskins به و آستین با هم در تعریف و طراحی محصول جدید برای نزدیک به یک سال کار کرده، و اولین سند مشخصات تاریخ آگوست 21، 1985. تولید [28] این سند طراحی اولین محصول نشان داد به عنوان آن را در نگاه مایکروسافت ویندوز 1.0 ، [29] که در آن زمان آزاد نشده بود. [30]

توسعه از این مشخصات توسط اوستین در نوامبر 1985 ، برای اولین بار برای مکینتاش آغاز شد. [24] ( p104 ) حدود شش ماه بعد ، در اول ماه مه 1986 ، گاسکینز و آستین یک توسعه دهنده دوم را برای پیوستن به پروژه ، توماس رودکین انتخاب کردند. [24] ( p149 ) گاسینز دو اسناد بازاریابی مشخصات محصول نهایی را در ژوئن 1986 تهیه کرد. اینها محصولی را برای مکینتاش و ویندوز توصیف کرده اند. [31] [32] تقریباً در همان زمان ، آستین ، رودکین و گاسکینز یک سند مهم طراحی دوم و آخر را تولید کردند ، این بار نمای Macintosh را نشان می دهد. [33]

در طول این دوره از توسعه محصول "ارائه دهنده" نامیده می شد. سپس درست قبل از انتشار ، یک چک آخرین لحظه با وکلای Forethought صورت گرفت تا نام آن را به عنوان علامت تجاری ثبت کند و "Presenter" به طور غیر منتظره ای رد شد زیرا قبلاً توسط شخص دیگری استفاده شده بود. گاسکینز می گوید که او بر اساس هدف محصول "توانمند سازی" مجری های فردی ، به "پاورپوینت" فکر کرده و آن نام را برای ترخیص از وکلا ارسال کرده است ، در حالی که تمام اسناد و مدارک به سرعت مورد تجدید نظر قرار گرفت. [34]

بودجه لازم برای توسعه کامل پاورپوینت در اواسط ژانویه سال 1987 اطمینان حاصل شد که یک صندوق سرمایه گذاری جدید اپل کامپیوتر با نام گروه سرمایه گذاری استراتژیک اپل ، [35] پاورپوینت را به عنوان اولین سرمایه گذاری خود انتخاب کرد. [24] ( صص 169-171 ) یک ماه بعد ، در 22 فوریه 1987 ، Forethought پاورپوینت را در انجمن رایانه شخصی در ققنوس اعلام کرد. جان اسکولی ، مدیرعامل اپل در این اطلاعیه ظاهر شد و گفت: "ما ارائه دسک تاپ را به عنوان یک بازار بزرگتر برای اپل نسبت به انتشار دسک تاپ می بینیم." [36]

پاورپوینت 1.0 برای مکینتاش در تاریخ 20 آوریل 1987 از تولید خارج شد و اولین کار تولید از 10،000 واحد به فروش رفت. [37]

کسب مایکروسافت (1987-1992)
در اوایل سال 1987 ، مایکروسافت شروع به برنامه ریزی یک برنامه جدید برای ایجاد سخنرانی ها ، فعالیتی به سرپرستی جف رایکز ، که رئیس بازاریابی بخش برنامه ها بود ، می کرد. [38] مایکروسافت یک گروه داخلی را برای نوشتن مشخصات و برنامه ریزی برای محصول جدید ارائه اختصاص داد. [39] آنها برای دستیابی به سرعت در توسعه ، در نظر داشتند و در اوایل سال 1987 مایکروسافت نامه ای را برای به دست آوردن محصول دیو وینر به نام MORE ارسال کرد ، یک برنامه تشریحی که می توانست طرح های خود را به صورت نمودارهای چاپی چاپ کند. [40]در طی این فعالیت مقدماتی ، Raikes متوجه شد که برنامه ای برای ارائه سخنرانی های سربار قبلاً توسط Forethought، Inc. تهیه شده است و تقریباً کامل شده است. [38] Raikes و دیگران در 6 فوریه 1987 برای یک تظاهرات محرمانه از Forethought بازدید کردند. [24] ( p173 )

بعداً رایکس واکنش خود را از دیدن پاورپوینت و گزارش خود در مورد آن به بیل گیتس که در ابتدا تردید داشت بازگو کرد : [38]

من فکر کردم ، "نرم افزاری برای انجام سربار - این یک ایده عالی است." برگشتم تا بیل را ببینم من گفتم ، "بیل ، من فکر می کنم واقعاً باید این کار را انجام دهیم." و بیل گفت ، "نه ، نه ، نه ، نه ، نه ، این فقط ویژگی مایکروسافت ورد است ، فقط آن را در Word قرار دهید." . و من همیشه می گفتم ، "بیل ، نه ، این فقط ویژگی مایکروسافت ورد نیست ، بلکه یک ژانر کامل است که مردم چگونه این ارائه ها را انجام می دهند." و به اعتقاد وی ، او به من گوش فرا داد و در نهایت به من اجازه داد که جلو بروم و . این شرکت را در سیلی ولی بنام Forethought خریداری کنم ، برای محصولی که به پاورپوینت معروف است.

هنگامی که پاورپوینت توسط Forethought منتشر شد ، مطبوعات اولیه آن مطلوب بود. وال استریت ژورنال گزارش داد که واکنش اولیه: " من در مورد یک محصول از یک سال من این مورد هیجان زده را ببینید، می گوید: امی Wohl، یک مشاور در بالا Cynwyd، PA 'مردم خواهد شد مکینتاش خرید فقط برای دسترسی به این محصول است. . " " [41]

در 28 آوریل 1987 ، یک هفته پس از حمل و نقل ، گروهی از مدیران ارشد مایکروسافت روز دیگری را در Forethought گذراندند تا از فروش اولیه پاورپوینت در مکینتاش و برنامه هایی برای ویندوز بشنوند. [24] ( p191 ) روز بعد ، مایکروسافت نامه ای به دیو وینر ارسال کرد که نامه قبلی خود را برای دستیابی به شرکت خود پس گرفت ، [42] و در اواسط ماه مه 1987 مایکروسافت نامه ای را برای دستیابی به پیشگویی ارسال کرد. [43] همانطور که در آن نامه قصد خواسته شده بود ، رابرت گاسکینز از فورفتاشن برای دیدار تک به تک با بیل گیتس در اوایل ژوئن 1987 ، به ردموند رفت و [24] ( p197 ) و تا پایان ماه ژوئیه توافق نامه ای شد. نتیجه گیری برای کسب. نیویورک تایمز گزارش داد: [44]

. 30 ژوئیه 1987 - شرکت مایکروسافت امروز نخستین خرید چشمگیر نرم افزار خود را اعلام کرد و مبلغ 14 میلیون [31.5 میلیون دلار در شرایط امروزی [45] ] را برای شرکت Forethought شرکت Sunnyvale ، کالیفرنپرداخت پرداخت کرد. کاربران رایانه های اپل مکینتاش برای ایجاد شفافیت های سقفی یا نمودارهای تلنگر. . [کسب] او Forethought اولین مورد مهمی برای مایکروسافت است که در Redmond، Wash مستقر است. این واحد به سرپرستی رابرت گاسکینز ، معاون رئیس جمهور توسعه محصول شرکت Forethought خواهد بود.

رئیس جمهور مایکروسافت جان شرلی انگیزه مایکروسافت برای کسب ارائه شده: " ما در درجه اول به دلیل اعتقاد ما در ارائه دسکتاپ را به عنوان یک رده محصول ساخته شده این معامله . دوراندیشی برای اولین بار به بازار با یک محصول در این دسته بود . " [46]

مایکروسافت در بخش برنامه های خود یک "واحد تجاری گرافیکی" مستقل برای توسعه و بازاریابی پاورپوینت ، اولین گروه برنامه مایکروسافت که از مکان اصلی ردموند فاصله دارد ، مستقر کرد. [46] همه افراد PowerPoint از Forethought به مایکروسافت پیوستند ، و مکان جدید به سرپرستی رابرت گاسکینز ، با پیشرفت های برتر دنیس آستین و توماس رودکین قرار گرفت. [47] پاورپوینت 1.0 برای Macintosh اصلاح شد تا مالکیت جدید مایکروسافت را نشان دهد و به فروش خود ادامه دهد. [47]

یک پاورپوینت 2.0 جدید برای Macintosh ، با افزودن اسلایدهای رنگی 35 میلی متر ، در اواسط سال 1988 ، [47] ظاهر شد و دوباره بررسی های خوبی را دریافت کرد. [48] همان محصول پاورپوینت 2.0 که مجدداً برای ویندوز توسعه داده شد ، دو سال بعد ، در اواسط سال 1990 ، همزمان با ویندوز 3.0 ارسال شد . [49] بخش عمده ای از فناوری رنگ ، ثمره همکاری مشترک توسعه ای با Genigraphics بود ، در آن زمان شرکت غالب ارائه خدمات. [50]

پاورپوینت 3.0 که در سال 1992 برای هر دو ویندوز و مک ارسال شد ، ویدئوی زنده را برای پروژکتورها و مانیتورها اضافه کرد ، با این نتیجه پس از آن از پاورپوینت برای ارائه سخنرانی ها و همچنین آماده سازی آنها استفاده شد. این در ابتدا جایگزینی برای شفافیت های سقفی و اسلایدهای 35 میلیمتری بود ، اما به مرور زمان می توان آنها را جایگزین کرد. [51]

بخشی از مایکروسافت آفیس (از سال 1993)
همچنین مشاهده کنید: تاریخچه مایکروسافت آفیس
پاورپوینت از ابتدا در مایکروسافت آفیس گنجانده شده بود . پاورپوینت 2.0 برای Macintosh بخشی از اولین بسته نرم افزاری Office برای Macintosh بود که در اواسط سال 1989 ارائه شد. [52] هنگامی که پاورپوینت 2.0 برای ویندوز ظاهر شد ، یک سال بعد ، بخشی از بسته نرم افزاری Office مشابه برای ویندوز بود ، که در اواخر سال 1990 ارائه شد. [53] هر دو این تبلیغات تبلیغاتی بودند که در آن برنامه های مستقل به هم بسته شدند. و با قیمت کل پایین تر پیشنهاد می شود [52] [53]

پاورپوینت 3.0 (1992) مجدداً جداگانه مشخص و ساخته شد ، [54] و به طور برجسته تبلیغ شد و به طور جداگانه از آفیس به فروش رسید. [55] مانند گذشته ، در مایکروسافت آفیس 3.0 ، برای Windows و نسخه مربوط به Macintosh درج شده بود . [56]

طرحی برای ادغام هرچه بیشتر برنامه ها در اوایل فوریه 1991 ، تا پایان توسعه پاورپوینت 3.0 ، در یک یادداشت داخلی توسط بیل گیتس بیان شده است: [57]

سوال مهم دیگر این است که چه بخشی از فروش برنامه های کاربردی ما با گذشت زمان ، مجموعه ای از برنامه ها در مقابل یک محصول واحد خواهد بود. . لطفاً فرض کنید که ما در ارزیابی خانواده های خود در ارزیابی استراتژی های آینده مان پیش می رویم. . من معتقدم که ما باید "OFFICE" را به عنوان مهمترین کاربرد خود قرار دهیم.

حرکت از بسته بندی محصولات جداگانه به توسعه یکپارچه با پاورپوینت 4.0 آغاز شد ، که در سال 1994-1994 تحت مدیریت جدید Redmond توسعه یافت. [58] گروه پاورپوینت در سیلی ولی از مستقل "واحد تجاری گرافیک" (GBU) مجددا سازماندهی شد تا به "واحد تولید گرافیکی" (GPU) برای Office تبدیل شود و پاورپوینت 4.0 برای اتخاذ یک رابط کاربری همگرا و سایر مؤلفه های مشترک تغییر یافت. با برنامه های دیگر در Office. [54]

هنگامی که منتشر شد ، مطبوعات رایانه در مورد تغییر به طور موافق گزارش دادند: "پاورپوینت 4.0 دوباره از زمین طراحی شده است تا شبیه سازی و کار با جدیدترین برنامه های موجود در Office: Word 6.0 ، Excel 5.0 و Access 2.0 باشد. خیلی خوب ، شما باید دوبار نگاه کنید تا مطمئن شوید که در حال اجرای پاورپوینت هستید و نه Word یا Excel. " [59] ادغام دفتر در نسخه زیر ، پاورپوینت 95 ، که شماره نسخه پاورپوینت 7.0 (پرش 5.0 و 6.0) به آنها داده شده بود ، مورد تأکید قرار گرفت تا تمام مؤلفه های Office همان تعداد نسخه اصلی را به اشتراک بگذارند. [60]

اگرچه پاورپوینت در این مرحله بخشی از محصول یکپارچه مایکروسافت آفیس شده بود ، اما توسعه آن در سیلی ولی باقی مانده است. نسخه های موفق پاورپوینت تغییرات مهمی را ایجاد کرد ، به ویژه نسخه 12.0 (2007) که دارای رابط کاربری مشترک " روبان " مشترک Office و یک قالب جدید با استفاده از XML مبتنی بر XML است . [61] این بیستمین سالگرد پاورپوینت بود و مایکروسافت برای بزرگداشت آن سالگرد در پردیس سیلی ولی برای تیم پاورپوینت در آنجا رویدادی برگزار کرد. مهمانان ویژه رابرت گاسکینز ، دنیس آستین و توماس رودکین بودند و سخنران برجسته آن جف رایکز بود که همه از پاورپوینت 1.0 روز ، 20 سال قبل. [62]

از آن زمان ، توسعه عمده پاورپوینت به عنوان بخشی از Office ادامه داشته است. تکنیک های جدید توسعه (مشترک در Office) برای پاورپوینت 2016 امکان ارسال نسخه های PowerPoint 2016 را برای ویندوز ، مک ، iOS ، اندروید و دسترسی به وب را تقریباً همزمان ، [ نیاز به استناد ] و انتشار ویژگی های جدید در تقریباً ماهانه امکان پذیر کرده است. . [63] توسعه پاورپوینت از سال 2017 هنوز در دره سیلی انجام می شود . [64]

در سال 2010 ، جف رایکس که اخیراً رئیس بخش کسب و کار مایکروسافت (از جمله مسئولیت آفیس) نیز بوده است ، [65] اظهار داشت: "مطمئناً امروزه ما می دانیم که پاورپوینت غالباً برابر تعداد دو یا در بعضی موارد است. حتی شماره یک — پرکاربردترین ابزار "در بین برنامه های Office. [38]

فروش و سهم بازار
فروش اولیه پاورپوینت حدود 40،000 نسخه فروخته شده در سال 1987 (نه ماه) ، حدود 85000 نسخه در 1988 و حدود 100،000 نسخه در سال 1989 ، همه برای Macintosh بود. [66] سهم بازار پاورپوینت در سه سال اول خود جزئی از کل بازار ارائه بود ، که بسیار تحت سلطه برنامه های MS-DOS بر روی رایانه های شخصی بود. [67] رهبران بازار در MS-DOS در 1988-1989 [68] بودند هاروارد گرافیک (با معرفی نرم افزار انتشار در سال 1986 [69] ) در وهله اول، و لوتوس آزاد به علاوه (همچنین در سال 1986 معرفی [70] ) به عنوان یک دوم قوی [71]آنها با بیش از دهها محصول ارائه MS-DOS در رقابت بودند ، [72] و مایکروسافت نسخه پاورپوینتی را برای MS-DOS ایجاد نکردند. [73] پس از سه سال ، فروش پاورپوینت ناامید کننده بود. جف رایکس ، که پاورپوینت را برای مایکروسافت خریداری کرده بود ، بعداً خاطرنشان کرد: "تا سال 1990 ، به نظر می رسید که این ایده خیلی هوشمندانه نبود (برای مایکروسافت پاورپوینت را بدست آورد) ، زیرا افراد زیادی از پاورپوینت استفاده نمی کردند." [38]

این تغییر زمانی شروع شد که اولین نسخه برای ویندوز ، پاورپوینت 2.0 ، حدود 200000 نسخه در 1990 و حدود 375،000 نسخه در سال 1991 به فروش رساند ، در حالی که واحدهای ویندوز از Macintosh به فروش می رسند. [66] ( p403 ) پاورپوینت در سال 1992 حدود 1 میلیون نسخه فروش داشت که از این تعداد حدود 80 درصد برای ویندوز و حدود 20 درصد برای Macintosh ، [66] ( p403 ) و در سال 1992 سهم بازار پاورپوینت از فروش نرم افزار گرافیکی ارائه جهانی در سراسر جهان گزارش شد. به عنوان 63 درصد [66] ( p404 ) تا شش ماه گذشته سال 1992 ، درآمد پاورپوینت با نرخی بالغ بر 100 میلیون دلار در سال در جریان بود (225 میلیون دلار در شرایط امروز [45] ).[66] ( p405 ) [74]

فروش پاورپوینت 3.0 به حدود 2 میلیون نسخه در سال 1993 دو برابر شد که از این تعداد حدود 90 درصد برای ویندوز و حدود 10 درصد برای مکینتاش ، [66] ( p403 ) و در سال 1993 سهم بازار پاورپوینت از فروش نرم افزار گرافیک ارائه جهانی در 78 به عنوان 78 گزارش شده است. درصد [66] ( p404 ) در هر دو سال ، تقریبا نیمی از کل درآمد حاصل از فروش خارج از ایالات متحده بود [66] ( p404 )

در سال 1997 فروش پاورپوینت دوباره دو برابر شد و به بیش از 4 میلیون نسخه در سال ، 85 درصد از بازارهای جهانی را نشان می داد. [75] همچنین در سال 1997 ، یک نشریه داخلی از گروه پاورپوینت اعلام کرد که تا آن زمان بیش از 20 میلیون نسخه از پاورپوینت در حال استفاده بودند و کل درآمد پاورپوینت در طی ده سال اول آن (1987 تا 1996) قبلاً از یک میلیارد دلار فراتر رفته بود. [76]

از اواخر دهه 1990 ، سهم بازار پاورپوینت از کل نرم افزارهای ارائه جهانی توسط 95٪ توسط منابع صنعتی و دانشگاهی تخمین زده شده است. [77]

عمل
اولین نسخه از پاورپوینت (1987 برای Macintosh) می تواند برای چاپ صفحات سیاه و سفید مورد استفاده در صفحه های فیلم شفاف برای طرح ریزی از پروژکتورهای سربار ، و برای چاپ یادداشت های گوینده و برگه مخاطبان استفاده شود. نسخه بعدی (1988 برای Macintosh ، 1990 برای ویندوز) گسترش یافت و همچنین با ارسال فایل از طریق مودم به یک مرکز تصویربرداری Genigraphics با اسلایدهای برگشتی با تحویل یک شبه برای طرح ریزی از پروژکتورهای اسلاید ، اسلایدهای رنگی 35 میلی متر تولید شد . پاورپوینت برای برنامه ریزی و آماده سازی ارائه استفاده می شد ، اما نه برای ارائه آن (جدا از پیش نمایش آن در صفحه رایانه ، یا توزیع نسخه های چاپی کاغذ). [78]عملکرد پاورپوینت در نسخه سوم خود (1992 برای ویندوز و مکینتاش) تغییر قابل ملاحظه ای داشت ، هنگامی که پاورپوینت تمدید شد و همچنین با تولید خروجی فیلم مستقیم به پروژکتورهای دیجیتال یا مانیتورهای بزرگ ، ارائه را ارائه می داد . [78] در سال 1992 پیش بینی ویدئویی از ارائه ها نادر و گران بود ، و عملا از کامپیوتر لپ تاپ ناشناخته است. رابرت گاسکینز ، یکی از سازندگان پاورپوینت ، می گوید که وی برای اولین بار در یک نشست بزرگ مایکروسافت که در پاریس در تاریخ 25 فوریه 1992 در پاریس برگزار شد ، با استفاده از ساخت و ساز توسعه نیافته پاورپوینت 3.0 که در مرحله اولیه پیش تولید قرار دارد ، علناً این استفاده را نشان داد. نمونه ای از یک لپ تاپ رنگی جدید و پرقدرت و تغذیه یک پروژکتور ویدیویی تماشاگران حرفه ای . [79] (pp373-375 )

در حدود سال 2003 ، ده سال بعد ، طرح ریزی دیجیتال به حالت غالب استفاده تبدیل شده است ، و جایگزین ترانس ها و اسلایدهای 35 میلی متری و پروژکتورهای آنها شده است. [79] ( pp410-414 ) [80] در نتیجه ، معنی "ارائه پاورپوینت" به معنای طرح ریزی دیجیتالی باریک شد: [81]

. در واژگان کسب و کار ، "ارائه پاورپوینت" آمده است تا به ارائه ای با استفاده از نمایش اسلاید پاورپوینت پیش بینی شده از رایانه اشاره کند. اگرچه از نرم افزار پاورپوینت برای بیش از یک دهه برای تولید شفاف استفاده شده بود ، اما به طور معمول این درک با درک مشترک این اصطلاح فراگیر نبود.

در عملیات معاصر ، از پاورپوینت برای ایجاد پرونده ای استفاده می شود (به نام "ارائه" یا "عرشه" حاوی دنباله ای از صفحات (به نام "اسلایدها" در برنامه) که معمولاً دارای سبک ثابت (از طرف استادان قالب) هستند ، و ممکن است حاوی اطلاعات وارد شده از برنامه های دیگر یا ایجاد شده در پاورپوینت ، از جمله متن ، لیست های بولت ، جداول ، نمودارها ، اشکال ترسیم شده ، تصاویر ، کلیپ های صوتی ، کلیپ های ویدیویی ، انیمیشن عناصر و انتقال متحرک بین اسلایدها ، به علاوه یادداشت های ضمیمه برای هر اسلاید. [ 82]

پس از ایجاد چنین پرونده ای ، عملکرد معمولی ارائه آن به عنوان نمایش اسلاید با استفاده از یک کامپیوتر قابل حمل است ، جایی که فایل ارائه در رایانه ذخیره می شود یا از یک شبکه در دسترس است و صفحه رایانه نمایشگر "نمایش دهنده" با اسلاید فعلی را نشان می دهد. ، اسلاید بعدی ، یادداشت های گوینده برای اسلایس فعلی و سایر اطلاعات. [83] ویدئو از رایانه به یک یا چند پروژکتور دیجیتال خارجی یا مانیتور ارسال می شود و فقط اسلایس فعلی را به مخاطب نشان می دهد ، با توالی کنترل شده توسط بلندگو در رایانه. یک کنترل از راه دور تلفن هوشمند که به PowerPoint برای iOS (به صورت اختیاری از Apple Watch کنترل شده است) ساخته شده است [84] و برای Android [85] به ارائه دهنده این امکان را می دهد تا نمایش را از جاهای دیگر اتاق کنترل کند.

علاوه بر نمایش اسلاید رایانه ای که توسط یک بلندگو برای مخاطبان زنده پیش بینی شده است ، می توان از پاورپوینت برای ارائه ارائه به چند روش دیگر استفاده کرد:

روی صفحه نمایش رایانه لوحی یا رایانه لوحی نمایش داده می شود (برای یک گروه بسیار کوچک) [86]
چاپ شده به صورت اسناد کاغذی (در چندین قالب) [87]
به عنوان پرونده هایی برای مشاهده خصوصی ، حتی در رایانه های بدون پاورپوینت توزیع می شود [88]
بسته بندی شده برای توزیع بر روی CD یا شبکه ، از جمله داده های پیوندی و جاسازی شده [89]
به عنوان ارائه پخش زنده از طریق وب منتقل می شود [90]
در یک صفحه وب یا وبلاگ جاسازی شده است [91]
در شبکه های اجتماعی مانند Facebook یا Twitter به اشتراک گذاشته می شود [92]
به عنوان یک صفحه نمایش بدون نظارت خود در حال تنظیم [93]
به صورت ویدئو / صوتی ( H.264 / AAC ) ضبط شده است ، برای پخش در مورد هر فیلم دیگر [94]
برخی از این روش های استفاده از پاورپوینت توسط JoAnne Yates و Wanda Orlikowski از دانشکده مدیریت MIT Sloan مورد مطالعه قرار گرفته است : [81]

فرم استاندارد این ارائه ها شامل یک فرد مجرد است که در مقابل یک گروه از افراد ایستاده ، در حال صحبت و استفاده از نمایش پرده ای پاورپوینت برای ارائه کمک های تصویری بر روی صفحه است. . اما در عمل ، ارائه ها همیشه در این حالت ارائه نمی شوند. در مطالعات ما ، اغلب متوجه می شدیم که مجری در کنار یک گروه کوچک از مردم در یک میز نشسته و آنها را از طریق یک "عرشه" ، که از نسخه های کاغذی اسلایدها تشکیل شده بود ، طی می کرد. در بعضی موارد ، عرشه ها به سادگی در افراد توزیع می شدند ، حتی بدون بحث و گفتگو. . تغییرات دیگر در فرم شامل ارسال فایل پاورپوینت به صورت الکترونیکی به سایت دیگر و صحبت از طریق اسلایدها از طریق کانال صوتی یا تصویری (به عنوان مثال ، کنفرانس تلفنی یا ویدئویی) در هنگام مشاهده هر دو طرف اسلایدها بود. .

آنها دریافتند که برخی از این راه های استفاده از پاورپوینت می توانند بر محتوای ارائه ها تأثیر بگذارند ، به عنوان مثال وقتی "اسلایدها خودشان مجبورند مقدار بیشتری از مطالب ارائه را داشته باشند ، و بنابراین به محتوای قابل توجهی نیاز بیشتری دارند تا اگر در نظر داشتند. پیش بینی یک بلندگو که به طور شفاهی جزئیات و ظرافت های دیگری راجع به محتوا و متن ارائه می دهد. " [81]

تأثیر فرهنگی

ارائه پاورپوینت در حال انجام است
پاورپوینت ، بیش از سایر برنامه های رایانه شخصی ، به عنوان نیرویی قدرتمند در حال ایجاد تغییر در کل جامعه تجربه شده است. در سال 2016 ، یک تحلیلگر جمع بندی کرد: "رمز و راز واقعی این است ." چگونه تقریباً هر سازمانی در جهان از پاورپوینت استفاده می کند تا تقریباً همه را با همه ارتباط برقرار کند؟ "این سؤال واقعی است. پاورپوینت چگونه همه جا آمده است؟" [17]

استفاده های تجاری
پاورپوینت در ابتدا فقط برای ارائه های تجاری مورد هدف قرار گرفت. رابرت گاسکینز ، که مسئولیت طراحی آن را بر عهده داشت ، در مورد مشتریان مورد نظر خود نوشته است: ". من سایر گروههای بزرگ فعلی از کاربران ارائه ها مانند معلمان مدرسه یا افسران نظامی را هدف قرار ندادم . من هم برنامه ای نکشیدم. هدف قرار دادن افرادی که استفاده کننده از ارائه نبودند . مانند ت و بچه های مدرسه ما تمرکز ما صرفاً بر روی کاربران تجاری ، در شرکت های کوچک و بزرگ ، از یک نفر تا بزرگترین شرکت های چند ملیتی بود. " [95] ( pp76-77 ) افراد شغلی مدت طولانی برای تماس های فروش و ارتباطات داخلی شرکت ارائه می دادند و پاورپوینت قالب های مشابه را با همان سبک و با همان اهداف تولید می کرد. [95] (p420 )

استفاده از پاورپوینت در مشاغل در طی پنج سال اول خود (1987-1992) به فروش حدود 1 میلیون نسخه در سال ، برای سهم بازار در سراسر جهان 63 درصد افزایش یافته است. [96] طی پنج سال بعد (1992-1997) فروش پاورپوینت با سرعت حدود 4 میلیون نسخه در سال ، برای سهم بازار در سراسر جهان 85 درصد شتاب گرفت. [97] افزایش استفاده از مشاغل به " تأثیرات شبکه " نسبت داده شده است که به موجب آن ، کاربران اضافی پاورپوینت در یک شرکت یا یک صنعت ، شادی و ارزش آن را برای سایر کاربران افزایش داده اند. [98]

همه بلافاصله استفاده بیشتر از پاورپوینت را برای ارائه ، حتی در تجارت ، تأیید نمی کنند. مدیرعاملانی که خیلی زود گزارش شده بودند که از ارائه پاورپوینت در جلسات مشاغل داخلی دلسرد یا منع شوند شامل لو گستنر (در IBM ، در سال 1993) ، [99] اسکات مک نیالی (در Sun Microsystems ، در 1996) ، [100] و استیو جابز (در اپل) ، در سال 1997) [101] اما با این وجود ، ریچ گلد ، دانشمندی که در ارائه شرکت در Xerox PARC تحصیل کرده بود ، می تواند در سال 1999 بنویسد: "در شرکت امروز ، اگر می خواهید ایده ای برقرار کنید . شما از پاورپوینت استفاده می کنید." [102]

از فراتر از تجارت استفاده می کند
در همان زمان که پاورپوینت در تنظیمات شغلی مسلط شد ، برای استفاده هایی فراتر از تجارت نیز تصویب شد: "محاسبات شخصی . تولید ارائه ها را افزایش داد. . نتیجه حاصل از ظهور فرهنگ ارائه است. یک جامعه اطلاعاتی ، تقریباً همه ارائه می دهند. " [103]

در سال 1998 ، تقریباً در همان زمان که گلد بیانگر همه کار بودن پاورپوینت در تجارت بود ، رابرت دبلیو Lucky مهندس تأثیرگذار Bell Labs می توانست در مورد کاربردهای وسیع تری بنویسد: [104]

. جهان amok را با قدرت جادوی گرافیک های ارائه شده اجرا کرده است. زبان جدیدی در هوا است و در پاورپوینت رمزگذاری شده است. . در یک بحث خانوادگی درباره اینکه در یک شب معین چه کاری باید انجام دهم ، به عنوان مثال ، احساس می کنم لپ تاپ خود را بیرون بیاورم و یک ارائه Vugraph ارائه دهم در کلیسا شگفت زده ام که ​​واعظان هنوز گیر نیاوردند. . چگونه ما تا مدتها بدون پاورپوینت به کار خود ادامه داده ایم؟

بیش از یک دهه یا حدوداً ، از اواسط دهه 1990 ، پاورپوینت در بسیاری از موقعیتهای ارتباطی ، فراتر از موارد اصلی ارائه مشاغل اصلی خود ، به کار گرفته شد تا تدریس در مدارس [105] و در دانشگاه ها ، [106] سخنرانی در جلسات علمی [ 107] (و تهیه جلسات مربوط به پوستر مربوط به آنها [108] ) ، عبادت در کلیساها ، [109] ساختن استدلال های قانونی در سالن های دادگاهی ، [110] نمایش ابرخودروها در سینماها ، [111] نمایش دادن کلاه ایمنی در فضاهای فضانوردان ناسا ، [ 112] تهیه جلسات نظامی ، [113] انتشار گزارش های دولتی ، [114]انجام مذاکرات دیپلماتیک ، [115] [116] نوشتن رمان ، [117] نمایش تظاهرات معماری ، [118] نمونه سازی طرح های وب سایت ، [119] ایجاد بازی های ویدئویی متحرک ، [120] ایجاد پروژه های هنری ، [121] و حتی به عنوان جایگزین برای نوشتن گزارش های فنی مهندسی ، [122] و به عنوان ابزاری برای نوشتن اسناد تجاری عمومی. [123]

تا سال 2003 ، به نظر می رسید که پاورپوینت در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد. جولیا کلر برای شیکاگو تریبون گزارش داد : [124]

پاورپوینت . یکی از گسترده ترین و همه گیرترین ابزارهای تکنولوژیکی است که تاکنون مصادره شده است. در کمتر از یک دهه ، دنیای تجارت ، آموزش ، علوم و ارتباطات متحول شده است ، و به سرعت تبدیل به استانداردی در مورد هر کسی شد که بخواهد در مورد هر چیزی توضیح دهد ، فقط در مورد هر کس دیگری. از مدیران میانی شرکتی که در مورد اهداف تولید خبر می دهند تا کلاس های چهارم که یک نمایش و گفتن از جنگ فرانسه و هند را گرفته اند تا کشیش های کلیسا که هفت گناه کشنده را توضیح می دهند گزارش دهند . به نظر می رسد که پاورپوینت برای سلطه بر جهان آماده است.

واکنشهای فرهنگی
با استفاده گسترده تر ، آگاهی فرهنگی از پاورپوینت افزایش یافت و اظهار نظر درباره آن شروع شد. "با اتخاذ گسترده پاورپوینت شکایات مطرح شد . اغلب اظهارات بسیار کلی که بیانگر عدم رضایت از رسانه های مدرن و شیوه های ارتباطی و همچنین نقص فرهنگ سازمانی است." [125] نشانه های این آگاهی شامل افزایش ذکر موارد استفاده از پاورپوینت در نوارهای طنز دیلبرت از اسکات آدامز ، [126] تقلید طنز با استفاده ضعیف یا نامناسب مانند آدرس گتیسبورگ در پاورپوینت [127] [128] یا خلاصه ای از هملت شکسپیر است. و ناباکوف لولیتا در پاورپوینت،[129] و تعداد زیادی از انتشارات در مورد موضوع کلی پاورپوینت ، به ویژه در مورد نحوه استفاده از آن. [130] [131]

از بین تمام تجزیه و تحلیلهای پاورپوینت طی یک ربع قرن ، حداقل سه موضوع کلی به عنوان مقولاتی از واکنش نسبت به استفاده گسترده تر آن پدید آمده است: (1) "کمتر از آن استفاده کنید": از پاورپوینت به نفع گزینه های دیگر ، مانند استفاده بیشتر استفاده کنید - گرافیک پیچیده و نثر مکتوب یا استفاده از هیچ چیز. [18] (2) "استفاده از آن متفاوت است": ایجاد یک تغییر عمده در یک سبک پاورپوینت ساده تر و ترسیم شده ، و ارائه را به سمت یک عملکرد تبدیل کنید ، بیشتر شبیه به یک کلیدواژه استیو جابز. [19] و (3) "بهتر از آن استفاده کنید": بخش بزرگی از سبک معمول پاورپوینت را حفظ کنید ، اما یاد بگیرید که از اشتباهات زیادی که می تواند در ایجاد ارتباط ایجاد کند ، خودداری کنید. [20]

کمتر از آن استفاده کنید
همچنین ببینید: ادوارد توفت
واکنش اولیه این بود که استفاده گسترده تر از پاورپوینت اشتباه بوده و باید برعکس شود. نمونه بارز این امر از ادوارد توفت ، مرجع طراحی اطلاعات ، که استاد علوم ی ، آمار و علوم رایانه در پرینستون و ییل بوده است ، گرفته شده است ، اما بیشتر به خاطر کتابهای خود چاپ شده در زمینه تجسم اطلاعات شناخته شده است. از سال 2014 نزدیک به 2 میلیون نسخه فروخته شده است. [132]

در سال 2003 ، او کتابچه ای را با خواندن بسیار گسترده با عنوان سبک شناختی پاورپوینت ، بازبینی شده در سال 2006 منتشر کرد. [18] توفت مشکلات زیادی را با "سبک شناختی" پاورپوینت پیدا کرد ، که بسیاری از آنها را به الگوهای سبک پیش فرض استاندارد نسبت می داد. : [18]

راحتی پاورپوینت برای برخی از ارائه دهندگان ، از نظر محتوا و مخاطب پر هزینه است. این هزینه ها از ویژگی های سبک شناختی ارائه پیش فرض استاندارد PP ناشی می شود : پیش بینی شواهد و اندیشه ، وضوح مکانی کم ، یک ساختار تک مسیره به شدت سلسله مراتبی به عنوان الگویی برای سازماندهی هر نوع محتوا ، شکستن روایت ها و داده ها به اسلایدها و حداقل قطعات ، توالی زمانی سریع اطلاعات نازک و نه تجزیه و تحلیل فضایی متمرکز ، نمودار آشکار و PP Phluff ، مارک اسلایدها با آرم ها ، پیش آگهی با فرمت و نه محتوا ، طرح های ناقص برای گرافیک ها و جداول داده ها ، و یک تجارت تجاری خشن که اطلاعات را تبدیل می کند خرید و فروش قیر و ارائه به طرفداران بازار [ایتالیک در اصلی] .

Tufte مخصوصاً از استفاده از پاورپوینت برای گزارش دادن به تجزیه و تحلیل های علمی توصیه کرد ، از برخی اسلایدها که هنگام پرواز از شاتل فضایی کلمبیا ساخته شده بود ، پس از آنکه در اثر تصادف در بالابر آسیب دیده بود ، از اسلایدهای ساخته شده استفاده می کرد ، اسلایدها که ارتباط ضعیفی از مهندسین در مورد محدودیت اطلاعاتی داشتند. اتفاق افتاد [18] ( pp8–14 ) برای چنین ارائه های فنی ، و در بیشتر موارد جدا از حوزه اولیه فروش خود ، Tufte توصیه کرد که به هیچ وجه از پاورپوینت استفاده نکنید. در بسیاری از شرایط ، به گفته توفت ، بهتر است از گرافیک با رزولوشن بالا یا اسناد نثر مختصر به عنوان جزواتی برای مطالعه و بحث و گفتگو برای مخاطب استفاده شود ، و جزئیات بیشتری را ارائه می دهد. [18]

بسیاری از مفسران با شور و شوق در انتقادات واضح و روشن انتقاد از توفند از کاربردهای پاورپوینت پیوستند ، [133] و در کنفرانسی که در سال 2013 برگزار شد (یک دهه بعد از انتشار کتابچه توفت) یکی از مقاله ها ادعا کرد: "با وجود همه انتقادات در مورد کار او ، توفت را می توان تک عنوان دانست. تأثیرگذارترین نویسنده گفتمان پاورپوینت. . گرچه رویکرد وی از منظر تحقیق سختگیرانه نبود ، اما مقاله های وی طنین گسترده ای را با عموم مردم به دست آورد . " [134] عده دیگری نیز بودند که با این ادعای توفت مخالفت کردند که برنامه پاورپوینت باعث کاهش کیفیت اندیشه حاضران می شود : استیون پینکر، استاد روانشناسی در MIT و بعداً هاروارد ، پیش از این استدلال کرده بود که: "اگر از هر چیزی استفاده شود ، پاورپوینت اگر به خوبی مورد استفاده قرار گیرد ، به طرز ایده آل منعکس کننده راه فکر کردن ما خواهد بود." [135] بعداً پینکر این عقیده را تقویت کرد: "هرگونه مخالفت کلی با پاورپوینت فقط گنگ است ، . مثل این است که سخنرانی ها را محکوم کنید — پیش از ارائه افتضاح پاورپوینت ، سخنرانی های اسکریپت افتضاح ، سخنرانی های ناشر ، اسلایدها ، مذاکرات گچ و . به زودی." [136]

بخش عمده تفسیرهای اولیه ، از هر طرف ، "غیررسمی" و "حکایات" بود ، زیرا تحقیقات تجربی محدود بوده است. [137]

استفاده از آن متفاوت است
همچنین مشاهده کنید: ریچارد E. مایر و استیو جابز Keynotes
دومین واکنش در مورد استفاده از پاورپوینت این بود که می توان از پاورپوینت به خوبی استفاده کرد ، اما تنها با تغییر اساسی در شیوه استفاده از آن. این واکنش را ریچارد ای مایر ، استاد روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا ، سانتا باربارا ، که به تحصیل در شناخت و یادگیری ، به ویژه طراحی چندرسانه ای آموزشی ، نشان داده است ، نشان داده و بیش از 500 انتشار از جمله بیش از 30 کتاب را منتشر کرده است. . [138] موضوع مایر این بوده است که: "با توجه به علم ، این وظیفه ماست که یک تغییر اساسی در تفکر خود ایجاد کنیم - دیگر نمی توان انتظار داشت که مردم برای تلاش برای سازگاری با عادات پاورپوینت ما تلاش کنند. برای تغییر عادات پاورپوینت ما برای هماهنگی با شیوه یادگیری مردم. " [19]

توفت درباره قضاوت خود گفته بود که چگالی اطلاعات متن در اسلایدهای پاورپوینت خیلی کم است ، شاید فقط 40 کلمه در اسلاید ، منجر به پیامهای بیش از حد ساده شده باشد. [139] مایر پاسخ داد که تحقیقات تجربی وی دقیقا برعکس نشان می دهد ، که مقدار متن در اسلایدهای پاورپوینت معمولاً خیلی زیاد است ، و این که حتی کمتر از 40 کلمه در اسلاید منجر به "اضافه بار پاورپوینت" شد که مانع درک در هنگام ارائه می شود. [140]

مایر چند تغییر اساسی در قالب های سنتی پاورپوینت پیشنهاد کرد: [19]

جایگزین کردن عناوین کوتاه اسلایدها با "عناوین" طولانی تر برای بیان ایده های کامل.
نمایش اسلایدها اما ساده تر؛
حذف تقریبا تمام متن ها شامل تقریبا همه لیست های بولت (رزرو متن برای روایت گفتاری)؛
استفاده از گرافیک و عکسهای بزرگتر ، با کیفیت بالاتر و مهمتر.
حذف همه دکوراسیون های بیرونی ، پیش زمینه ها ، آرم ها و شناسه ها ، همه چیز به جز پیام اساسی.
ایده های مایر توسط کارمین گالو ادعا می کند که در سخنرانی های استیو جابز منعکس شده است: "مایر اصول اساسی طراحی چندرسانه ای را بر اساس آنچه دانشمندان از عملکرد شناختی می دانند تشریح کرد. اسلایدهای استیو جابز به هر یک از اصول مایر پایبند است ." [141] ( p92 ) اگرچه برای شغل منحصر به فرد نیست ، بسیاری از مردم این سبک را برای اولین بار در معرفی محصولات معروف جابز دیدند. [142] استیو جابز با استفاده از اپل شده است کلیدیکه از سال 2003 برای نمایش اسلایدهای شخصی خود جابز طراحی شده بود ، اما گالو می گوید "صحبت کردن مانند جابز ارتباطی با نوع نرم افزار ارائه ای که شما استفاده می کنید (پاورپوینت ، کلیدی و غیره) ندارد . همه تکنیک ها به طور یکسان در پاورپوینت اعمال می شود. و سخنرانی کنید. " [141] ( pp14،46 ) گالو می افزاید: "پاورپوینت مایکروسافت یک مزیت بزرگ نسبت به نرم افزار ارائه Keynote اپل دارد - در همه جا وجود دارد . به راحتی می توان گفت که تعداد ارائه های Keynote در مقایسه با پاورپوینت کوچک است. اگرچه بیشتر طراحان ارائه کسانی که با هر دو قالب آشنا هستند ترجیح می دهند در سیستم Keynote ظریف تر کار کنند ، همان طراحان به شما خواهند گفت که بیشتر کار مشتری در PowerPoint انجام می شود. ")

مطابق با ارتباط با کلمات کلیدی استیو جابز ، پاسخی به این سبک نشان داده است که به ویژه برای "نمایش هایی به سبک سالن" (همانطور که اغلب در سالن های کنفرانس در سالن های کنفرانس ارائه می شود) مؤثر است ، جایی که یک سخنران مشهور و باتجربه مخاطب بزرگ منفعل را خطاب می کند ، اما مناسب تر برای "سخنرانی های اتاق کنفرانس" که اغلب در جلسات مشاغل داخلی برای مباحثه عمیق با همتایان با انگیزه تکرار می شوند. [143]

بهتر از آن استفاده کنید
همچنین ببینید: استفان کسلین
واکنش سوم در مورد استفاده از پاورپوینت نتیجه گیری این بود که سبک استاندارد قادر به استفاده مناسب است ، اما برای جلوگیری از ایجاد مانع در درک ، بسیاری از نکات کوچک باید با دقت اجرا شوند. این نوع تحلیل خصوصاً با استفان لین ، علوم اعصاب شناختی که در روانشناسی یادگیری و ارتباطات بصری تخصص دارد ، و رئیس بخش روانشناسی دانشگاه هاروارد نیز بوده است ، به عنوان مدیر مرکز مطالعات پیشرفته استنفورد در رفتار رفتاری شناخته شده است. علوم ، و حدود 300 مقاله و 14 کتاب منتشر کرده است. [144]

لین مجموعه ای از اصول روانشناختی "ادراک ، حافظه و درک انسان" را ارائه کرد که "به نظر می رسد نکات عمده توافق محققان را به دست می آورد." [145] او گزارش می دهد که آزمایش های وی از این ایده پشتیبانی می کند که بصری یا آشکار نیست که چگونه می تواند یک نمایش پاورپوینت مؤثر را ایجاد کند که مطابق با آن اصول توافق شده باشد ، و حتی تفاوت های اندک که برای یک مجری مهم به نظر نمی رسد ، می تواند نتایج بسیار متفاوتی را در پی داشته باشد. درک مخاطبان. به همین دلیل ، کوزلین می گوید ، کاربران به آموزش خاص نیاز دارند تا بتوانند بهترین راهها را برای جلوگیری از "نقص و خرابی" شناسایی کنند: [145]

به طور خاص ، ما فرضیه کردیم و دریافتیم که اصول روانشناختی اغلب در نمایش اسلایدهای پاورپوینت در زمینه های مختلف نقض می شوند . ، اینکه برخی از انواع نقص ارائه برای اعضای مخاطب قابل توجه و آزار دهنده است . ، و اینکه ناظران در تشخیص بسیاری از نقض ها در گرافیکی مشکل دارند. نمایش در اسلایدها. این مطالعات در نقاشی تصویر زیر همگرا هستند: ارائه پاورپوینت معمولاً دارای نقص است. برخی از انواع نقص ها از سایر موارد رایج است. نقص ها در یک دامنه یا زمینه جدا نمی شوند. و اگرچه برخی از نقص ها مخاطب را آزار می دهد ، اما نقص در سطح طراحی اسلایدها همیشه برای یک ناظر آموزش دیده آشکار نیست

بسیاری از "نقص ها و نارسایی ها" مشخص شده "مواردی بودند که احتمالاً درک مطلب یا حافظه مطالب را مختل می کنند." از متداول ترین نمونه ها این بود: "موارد گلوله به صورت جداگانه ارائه نمی شوند ، لیست را از بالا به پایین در حال رشد" ، "بیش از چهار مورد گلوله در یک لیست واحد ظاهر می شود" ، "بیش از دو خط در هر جمله گلوله استفاده می شود". و "کلمات به اندازه کافی بزرگ نیستند (یعنی بیشتر از 20 امتیاز) که به راحتی قابل مشاهده است." در میان واکنشهای مخاطبان ، مشکلات رایج گزارش شده عبارتند از: "بلندگوها کلمه ای از کلمه را از یادداشت ها یا از خود اسلایدها بخوانند" ، "اسلایدها حاوی مواد زیادی برای جذب قبل از نمایش اسلاید بعدی بودند" و "نکته اصلی توسط تعداد زیادی مبهم بود. از جزئیات بی ربط است. " [145]

لین مشاهده می کند که این یافته ها می تواند به توضیح اینکه چرا بسیاری از مطالعات در مورد تأثیر آموزش پاورپوینت بی نتیجه و متناقض بوده اند کمک کند ، اگر تفاوت هایی در کیفیت ارائه های آزمایش شده در مطالعات مختلف وجود داشته باشد که غیرقابل دفاع است زیرا "بسیاری ممکن است احساس کنند که طراحی خوب است. "بصری روشن است." [145]

در سال 2007 ، لین کتابی را در مورد پاورپوینت نوشت ، که در آن او تعداد بسیار زیادی از تغییرات نسبتاً متوسط ​​در سبکهای پاورپوینت را پیشنهاد کرد و در مورد راههای توصیه شده برای استفاده از پاورپوینت توصیه کرد. [20] در کتاب دوم بعدی درباره پاورپوینت ، وی تقریباً 150 تغییر سبک را پیشنهاد کرد (در کمتر از 150 صفحه). [146] لین خلاصه می کند: [20] ( صص3-3200 )

. هیچ چیز اساساً با برنامه پاورپوینت به عنوان یک رسانه اشتباه ندارد. در عوض ، من ادعا می کنم که مسئله د

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
موسسه خیریه سگال

آخرین جستجو ها

ترجمه متون تخصصی
دانلود آهنگ
زاگرس روزمرگی های حمید سبزیانی ساب می خدمات کامپیوتر ساعی سخت افزار نرم افزار شبکه و لپ تاپ ب *نماز نور چشم مومن* نصب دوربین مداربسته مشاوره وصدور ویزا کفسابی سنگ